به هر کودک یک لپ تاپ افغانستان

وبلاگ رسمی دری سازمان غیر منفعتی <<به هر کودک یک لپتاپ افغانستان>> One Laptop Per Child Afghanistan

به هر کودک یک لپ تاپ افغانستان

وبلاگ رسمی دری سازمان غیر منفعتی <<به هر کودک یک لپتاپ افغانستان>> One Laptop Per Child Afghanistan

اتصال به اینترنت از طریق شبکه گاز

لمون پرس: محققان می‌‏گویند: می‌‏توان از شبکه‌‏های گاز خانگی برای ارسال سیگنال‌‏های فراپهن باند (برود باند) استفاده کرد. تصور این که کاربران اینترنت برای اتصال به شبکه از لوله‌‏های گاز منزل خود استفاده کنند تا حد زیادی عجیب و شاید خنده‌‏دار به نظر می‌‏رسد. اما محققان یک شرکت در سانتیاگوی آمریکا به اسم نترکام سرگرم طراحی روشی برای استفاده از سیگنال‌‏های بی‌‏سیم فراپهن باند جهت انتقال داده‌‏ها (دیتا) از طریق لوله‌‏های گاز طبیعی با سرعت پهن باند هستند.
 
 محققان شرکت نترکام ادعا می‌‏کنند: فناوری (تکناوژی) جدید این شرکت امکان دسترسی به اینترنت با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه در خانه‌‏های کاربران را فراهم می‌‏کند، چنین سرعتی امکان دریافت فایل‌‏های صوتی و ویدیویی در زمان خیلی کوتاه را فراهم می‌‏کند. البته کارشناسان می‌‏گویند: هنوز چنین فناوری‌‏ صرفا یک ادعا بوده و عملا به کار گرفته نشده است. اما نحوه عمل فناوری پهن باند از طریق لوله‌‏های گاز چگونه است؟ شرکت نترکام از انتقال دهنده‌‏ها و گیرنده‌‏های رادیویی فراپهن باند برای ارسال سیگنال‌‏های بی‌‏سیم از طریق لوله‌‏ها در هنگام جریان گاز استفاده می‌‏کند. فرا پهن باند یا UWB یک فناوری ارتباطی در حال توسعه است که داده‌‏های شبکه‌‏ای را با سرعت خیلی بالایی ارسال می‌‏کند، اما در سطوح توان بالاتر ممکن است با سیگنال‌‏های بی‌‏سیم تداخل کند.
 
اما این مشکل هنگامی که سیگنال‌‏های فراپهن باند از طریق لوله‌‏های گاز دفن شده ارسال می‌‏شود پیش نمی‌آید، در نتیجه می‌‏توان بدون آن که تداخلی ایجاد شود حجم بالایی از داده را از طریق لوله‌‏های گاز منتقل کرد. در حالی که بسیاری ایده محققان شرکت نترکام را خنده‌‏دار می‌‏دانند این محققان همچنان مصمم هستند که در آینده نه چندان دور طرح خود را عملی کنند.
 
 در صورتی که این فناوری عملی شود و اینترنت پرسرعت از طریق لوله‌‏های گاز به خانه‌‏های کاربران بیاید، می‌‏توان منتظر تحولات اساسی در بازار دسترسی به پهن باند بود

 

سیستم عامل گنو

پروژه گنو چیست؟

پروژه گنو در سال ۱۹۸۴ به منظور توسعه یک سیستم عامل کاملِ شبه یونیکس که نرم‌افزار آزاد نیز می‌باشد آغاز شد: سیستم گنو. انواع دیگری از سیستم‌عامل گنو که از هسته لینوکس استفاده می‌کنند اکنون بطور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر چه این سیستم‌ها اغلب به عنوان «لینوکس» شناخته می‌شوند، اما به بیان صحیح‌تر سیستم‌های گنو/لینوکس خوانده می‌شوند.

GNU یک سرنام بازگشتی برای “GNU's Not Unix” می‌باشد و به صورت guh-noo تلفظ می‌شود, تقریبا مثل canoe.

نرم‌افزار آزاد چیست؟

«نرم‌افزار آزاد» موضوع آزادی است، نه قیمت. برای درک بهتر باید به معنای «آزاد» در «آزادی بیان» فکر کنید، نه در «نوشیدنی مجانی».

نرم‌افزار آزاد در مورد آزادی کاربران برای اجرا٬ کپی٬ توزیع٬ بررسی٬ تغییر و بهبود دادن نرم‌افزار می‌باشد. بطور دقیق‌تر نرم‌افزار آزاد به چهار نوع آزادی برای کاربران یک نرم‌افزار اشاره می‌کند:

  • آزادی برای اجرای برنامه برای هر منظوری (آزادی ۰)
  • آزادی برای مطالعه و بررسی چگونگی عملکرد برنامه و تغییر آن برای نیاز خود (آزادی ۱). دسترسی به کد منبع یک پیش‌شرط برای این آزادی می‌باشد.
  • آزادی برای توزیع مجدد کپی‌هایی از آن٬ بنابراین شما می‌توانید به همسایگان خود کمک کنید (آزادی ۲).
  • آزادی برای بهبود برنامه و انتشار این تغییرات برای عموم٬ بنابراین تمام جامعه از آن بهره می‌برند (آزادی ۳). دسترسی به کد منبع یک پیش‌شرط برای این آزادی می‌باشد.

بنیاد نرم‌افزار آزاد چیست؟

بنیاد نرم‌افزار آزاد (FSF) اصلی‌ترین پشتیبان سازمانی پروژه گنو می‌باشد. FSF وجوه بسیار کمی از بنگاه‌ها و بنیادهای خیریه دریافت می‌کند و بیشتر به پشتیبانی اشخاصی مثل شما تکیه می‌کند.

لطفا با به عضویت دائمی در آمدن, خرید کتاب‌های راهنما و یا با اهدا کردن پول به FSF کمک کنید. اگر در تجارت خود از نرم‌افزار آزاد استفاده می‌کنید، می‌توانید حمایت حقوقی و توزیع لوکس نرم‌افزار گنو را نیز به عنوان راه‌هایی برای کمک به FSF در نظر داشته باشید.

پروژه گنو از هدف FSF که حفظ، نگهداری و ترویج آزادی برای استفاده، مطالعه، نسخه‌برداری، ویرایش، و توزیع مجدد نرم‌افزارهای کامپیوتری، و دفاع از حقوق کاربران نرم‌افزارهای آزاد می‌باشد حمایت می‌کند. ما از آزادی بیان، مطبوعات، و همبستگی در اینترنت، حق استفاده از نرم‌افزار رمزگذاری برای ارتباطات خصوصی، و حق نوشتن نرم‌افزار که بوسیله انحصاراتِ شخصی منع نشده باشد، حمایت می‌کنیم. در کتاب نرم‌افزار آزاد، جامعه آزاد می‌توانید مطالب بیشتری مطالعه کنید.

داونلود کتاب ردهت لینوکس ۹

سلام.

امروز با یک کتاب اموزشی از لینوکس آمده ام.

بسیار کتاب خود در زمنیه محیط کاربردی لینوکس هست...

امیدوارم برای دوستان او ایل پی سی خاصتا و برای سایرین عامتا مفید قرار گیرد.

نام کتاب :آموزشی لینوکس ردهت ۹  (لینوکس) 
 
نویسنده: Alan Baghumian
ناشر :   
www.developercenter.ir
7.80 MBhttp://www.developercenter.ir/download/Redhat_%20Linux9.zip
پسورد : developercenter.ir


با تشکر از وبلاگ بهمن۹۳