به هر کودک یک لپ تاپ افغانستان

وبلاگ رسمی دری سازمان غیر منفعتی <<به هر کودک یک لپتاپ افغانستان>> One Laptop Per Child Afghanistan

به هر کودک یک لپ تاپ افغانستان

وبلاگ رسمی دری سازمان غیر منفعتی <<به هر کودک یک لپتاپ افغانستان>> One Laptop Per Child Afghanistan

لپ تاپ 100 دلاری به قیمت 188 دلار عرضه می شود!

لپ تاپ های قابل حمل ویژه کودکان که تاکنون قرار بود به قیمت 100 دلار در کشورهای فقیر عرضه شود، به قیمت 188 دلار وارد بازار می شود.

این پروژه "به هرکودک یک لپ تاپ " که قرار بود لپ تاپ قابل حمل ابداعی نگروپونته از موسسه تکنولوژی ماساچوست را به قیمت 100 دلار به بازار کشورهای فقیر بویژه کشورهای آفریقایی عرضه کند، اکنون اعلام کرده است که این رایانه ها را به قیمت 188 دلار ارائه می کند.

 براساس گزارش آسوشیدتد پرس، جورج اسنل، سخنگوی رسمی این پروژه تائید کرد که تغییر قیمت در پی افزایش هزینه های موادی چون نیکل و سیلیسیوم انجام شده است.

 این لپ تاپ که اکنون با عنوان لپ تاپ " XO" شناخته می شود، در سال 2005 و در آغاز ارائه طرح آن از سوی نگوپونته، به لپ تاپ 100 دلاری معروف شد. اما پس از آغاز مراحل تولید آن، قیمت 176 دلار برای این رایانه کودکان تثبیت شد.

 

درحال حاضر فاز چهارم تولید این لپ تاپ تکمیل شده است. این درحالی است که مراحل طراحی این دستگاه هفته ها متوقف بود. در ماه آگوست، شرکت "کوانتا کامپیوتر" تولید ۳۰۰ دستگاه از این لپ تاپ را به منظور آزمایش فرایند تولید تکمیل کرد.

 

آشیانه

نسخه ویژه ویندوز براى لپ تاپ هاى XO

080088.jpg
مایکروسافت در حال طراحى نسخه ویژه اى از ویندوز اکس پى براى لپ تاپ هاى ارزان قیمت xo است. به گزارش ایسنا، نیکولاس نگروپونته، بنیانگذار پروژه یک لپ تاپ به ازاى هر کودک (OLPC) به رسانه هاى خبرى اظهار کرد: OLPC و مایکروسافت در حال کار بر روى لپ تاپ XO با امکان بوت دوگانه هستند که قادر باشد هم با سیستم عامل لینوکس و هم با ویندوز کار کند. نگروپونته گفت: OLPC مى خواهد مانند اپل عمل کرده و به کاربر امکان انتخاب سیستم عاملى که خواهان اجرا در رایانه  است را فراهم کند. بر اساس این گزارش رایانه هاى قادر به اجراى دو گانه ویندوز و لینوکس مى توانند به فروش لپ تاپ هاى ارزان قیمت OLPC کمک کنند. به دنبال اظهارات نگروپونته، مایکروسافت طرح طراحى نسخه اى از ویندوز اکس پى را که درکنار لینوکس در لپ تاپ هاى XO اجرا شود را تکذیب کرده و اعلام کرد در حال طراحى نسخه ویژه اى از اکس پى براى رایانه هاى XO گروه OLPC است. مایکروسافت اعلام کرد: این شرکت طراحى نسخه اى از اکس پى را که قادر باشد در کنار سیستم عامل لینوکس در رایانه هاى XO مورد استفاده قرار گیرد را مد نظر داشته اما این طرح را به منظور طراحى یک نسخه ویژه ویندوز اکس پى براى این لپ تاپ ها کنار گذاشته است. مایکروسافت همچنین اعلام کرده است  که این ماه قصد آزمایش محدود ویندوز اکس پى براى لپ تاپ XO را دارد.
با تشکر از روزنامه ابرار

فلمهای تعارفی لپ تاپ های به هر کودک یک لپ تاپ در گوگل

فلمهای تعارفی لپ تاپ های به هر کودک یک لپ تاپ در گوگل: در این لینک